Voices In My Head

Saturday, January 26, 2008

First and only post in BM

Apa khabar, today's gonna be my last day in Switzerland... for awhile, so I've decided to celebrate my going home by attempting to write this post in Bahasa Malaysia, a language I haven't been using since Form 5.

So, seperti saya kata tadi, dah lama tak guna Bahasa Malaysia. Since I going to pulang ke Malaysia, saya rasa ini peluang baik untuk saya guna BM. Tambahan pula, macam ni baru nampak patriotik kan? Tapi benar-benar patriotik atau tidak aku no comment la.

Anyway, banyak excited to pulang ke Malaysia. Switzerland memang cantik dan indah, tapi Malaysia banyak indah juga, pergi mana pun nampak Indah Water. Furthermore, Malaysia macam-macam ada, Switzerland hanya ada lembu, cocolat, keju, bukit, air, rumput.. oh dan jam tangan juga. Ceh, Malaysia pun ada semua ini. As a matter in fact, Malaysia ada lebih banyak variety.

Tapi what aku rindu most is of course the makanan. Dekat Switzerland hanya dapat makanan lembu. Tiap-tiap hari makan rumput, tapi mat salleh tak mengaku mereka makan rumput, instead mereka panggil rumput sebagai "Salad". Kadang-kala ada makanan baik juga, tapi macam itu pepatah Inggeris lah "Satu Kali Dalam Bulan Biru" (Once in a Blue Moon).

Baiklah, sampai sini sajalah. Aku takut nanti ada orang kata aku sedang insult national language. Aku harap boleh get together sama sahabat-sahabat yang ku rindui. Dan jikalau kamu tak faham apa yang saya tulis, tak apalah, aku sendiri pun tak berapa faham. =)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home